اخبار و مطالب نظامی

آخرین خبر ها از دنیای نظامی و مقالات و آموزش های نظامی

اخبار و مطالب نظامی

آخرین خبر ها از دنیای نظامی و مقالات و آموزش های نظامی

اخبار و مطالب نظامی
وبلاگی نظامی که حاوی مقالات و آموزش های نظامی و همچنین آخرین اخبار از دنیای نظامی ایران و جهان بدون هیچگونه کاستی در ارائه مطالب و اخبار
بایگانی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی عصر امروز به وقت محلی با ۲۸۸ مسافر و ۷ خدمه (برخی منابع 280 مسافر و 15 خدمه ذکر کردند) در شهر تورز در جنوب‌شرق اوکراین سقوط کرده است. همه سرنشینان کشته شده‌اند. استقلال‌طلبان اوکراین و مقامات کی یف یکدیگر را به هدف قرار دادن این پرنده غیرنظامی متهم می کنند و در این حال است که مقامات مالزیایی گفته اند که هنوز مدرکی از هدف قرار گرفتن آن در دست نیست.پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین می گوید که سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی یک اقدام تروریستی بوده است.ساعتی پس از سقوط این پرنده، وزارت کشور اوکراین مدعی شد که این حادثه در اثر برخورد یک موشک روسی بوده و مسئولیت نیز به گردن استقلال‌طلبان است.به گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون 22 جسد در محل یافت شده است.باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درخصوص این حادثه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که پیش از سقوط این هواپیما، یک فروند جنگنده در کنار آن دیده شده است.شبکه خبری راشاتودی نیز گزارش داد که 23 شهروند آمریکایی در میان قربانیان این حادثه بوده‌اند.رئیس جمهور روسیه نیز با ارسال پیامی به همتای مالزیایی خود، مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت مالزی به وی ابلاغ کرد.شرکت‌های هوایی انگلیس، روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه نیز تاکنون اعلام کرده‌اند که فعلاً از حریم هوایی اوکراین برای پروازهای تجاری (مسافربری) استفاده نخواهند کرد.سازمان‌های امدادی روسیه نیز از دولت اوکراین درخواست کرده‌اند مجوز لازم برای ورود به خاک اوکراین و کمک در روند امداد را صادر کند.رئیس استقلال‌طلبان جمهوری خودخوانده دونتسک نیز ارتش اوکراین را به هدف قرار دادن این هواپیما متهم کرد.لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که چهار تبعه فرانسه در میان مسافران این هواپیما بوده‌اند.استقلال‌طلبان می‌گویند که جعبه سیاه هواپیما را در محل سقوط پیدا کرده‌اند، خبری که چندی بعد توسط جدایی‌طلبان تکذیب شد.مقامات شرکت هوانوردی اوکراین نیز از تمامی خطوط هوایی بین‌المللی درخواست کرد که فعلا از محدوده هوایی نزدیک محل حادثه عبور نکنند.رئیس جمهور اوکراین خواستار مشارکت بازرسان هلند در روند تحقیقات مربوط به سقوط این هواپیما شد.رئیس‌جمهور روسیه نیز در تماس با نخست وزیر مالزی، به وی تسلیت گفت.شرکت هواپیمایی دوبی نیز اعلام کرد که تمامی پروازهای با مقصد اوکراین را به دوبی بازگردانده است.«جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز دقائقی پس از این سسخنرانی در تماس تلفنی با پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین به وی پیشنهاد داد که یک تیم مشترک آمریکایی-اوکراینی در خصوص نحوه سقوط این هواپیما تحقیق کنند.وزارت کشور اوکراین با انتشار یک نوار صوتی، مدعی شد که در این نوار، استقلال‌طلبان در حال صحبت در خصوص «مسافربری بودن هواپیما و بالا بودن تعداد افراد حاضر در آن» هستندمقامات امنیتی اوکراین بدون ارائه جزئیات، دو افسر امنیتی روسیه را به دست داشتن در این حادثه متهم کردند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۰۳
محمد جلیلی

روز گذشته یکی از فرماندهان عالی رتبه حزب الله لبنان به نام بسام ﻃﺒﺎﺟه در حومه دمشق در حین درگیری با گروه های تکفیری به شهادت رسید.

این فرمانده عالی رتبه که از سه دهه پیش در حزب الله عضویت داشت، تاکنون چندین بار هدف ترورهای جوخه های ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، اما این ترورها ناموفق بود.

شهید بسام طباجه در جنگ تموز در سال 2006 بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، فرمانده چندین محور عملیاتی در جنوب لبنان بود که مانع پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در خاک لبنان شد.

این فرمانده عالی رتبه با شروع حملات گروه های تکفیری به حرم حضرت زینب (س)، برای دفاع از این بارگاه به حومه دمشق شتافت و ماه ها مدافع این بارگاه بود تا اینکه دیروز به شهادت رسید.

پیکر مبارک این شهید دیروز در حرم حضرت زینب (س) تشییع شد و سپس برای تشییع به بیروت انتقال داده شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۰۱:۳۰
محمد جلیلی



جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل از اعطای دو هفته مرخصی تشویقی به آنان در صورت زایمان همسرشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار موسی کمالی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح و تنظیم جمعیت و خانواده که اخیرا ابلاغ شده، تصمیم بر آن شد تا به کلیه سربازانی که همسرانشان در طول خدمت زایمان کنند، دو هفته مرخصی تشویقی اعطا شود.

وی با بیان اینکه این قانون هم اکنون با هدف افزایش جمعیت و نرخ باروری اجرایی شده است گفت: سربازانی که در طول خدمت همسرشان زایمان داشته و هم اکنون نیز سربازند میتوانند از این مرخصی استفاده کنند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، این افراد برای دریافت مرخصی باید به یگانهای محل خدمت خود مراجعه و گواهی ولادت فرزندشان را ارائه دهند.

کمالی همچنین با اشاره به دیگر تسهیلاتی که در قانون برای سربازان متاهل پیش بینی شده است افزود: سربازان متاهل در نزدیک ترین یگان محل سکونت همسرشان به کار گرفته میشوند و حق عائله مندی به آنان نیز همچون کارکنان رسمی دولت پرداخت شده و 85 هزار تومان به حسابشان واریز میشود.

وی ادامه داد: همچنین حق فرزند نیز برای این دسته از سربازان مانند کارکنان رسمی بوده و به ازای هر فرزند 21 هزار تومان به حسابشان واریز میشود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مرخصی سربازان متاهل 10 روز بیشتر از دیگر سربازان است گفت: این 10 روز علاوه بر دو هفتهای است که برای زایمان همسر به آنان تعلق میگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۲۱:۵۵
محمد جلیلی


فرمانده ارشد نظامی منطقه فارس و کهکیلویه و بویراحمد، خبر سقوط یک فروند جنگنده در اطراف شیراز را تأیید کرد و گفت: این هواپیما از نوع جنگنده F4 بوده است. امیر سرتیپ حسین محمدی اظهار کرد: هواپیمای F4، دقایقی پس از پرواز از پایگاه هوایی شهید دوران در شیراز، به دلایلی در منطقه دریاچه بختگان سقوط کرده است. وی با بیان اینکه \"دلیل سقوط این هواپیما هنوز مشخص نیست\"، گفت: دلایل موضوع پس از دریافت و بررسی نتایج کارشناسی، منتشر خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم محمدی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه
خلبان و کمک خلبان به شهادت رسیدند. امیر حسین محمدی افزود: این جنگنده عملیاتی - آموزشی اف-4 متعلق به پایگاه هوایی بندرعباس بوده اما از پایگاه هوایی شهید دوران شیراز پرواز کرده است.این هواپیما دقایقی پس از پرواز از پایگاه شهید دوران در حدود ساعت 11 و 15 دقیقه سقوط کرد.
93/4/24

سمت چپ شهید سرهنگ خلبان سعید ذو الفقاری

سمت راست شهید سروان خلبان یاسر محمدی

عکس جت و محل سقوط و سانحه در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۹
محمد جلیلی

گوآم (به زبان چامورو: Guåhan) جزیرهای است در اقیانوس آرام غربی که توسط دولت ایالات متحده اداره میشود . جمعیت این جزیره ۱۶۰٬۳۷۸ نفر و مرکز آن شهر هاگاتنیا است. امور سیاسی میان گوآم و ایالات متحده توسط «دفتر امور جزایر» وزارت کشور آمریکا اداره میشود.


گوآم بزرگترین جزیره از جزایر منطقه میکرونزی است و پس از طی سهچهارم از راه هاوایی به فیلیپین میتوان به آن رسید . ۳۸٫۳ درصد از مردم گوآم به زبان انگلیسی ، ۲۲٫۲ درصد به زبان چامورو ، ۲۲٫۲ درصد به زبانهای فیلیپینی و بقیه نیز به زبانهای دیگر جزایر اقیانوسیه سخن میگویند .

گوآم تا پیش از جنگ جهانی دوم تنها جزیره میکرونزی بود که ایالات متحده کنترل آن را در دست داشت اما این جزیره ساعاتی پیش از حمله به حمله هوایی ژاپن به پرل هاربر در هشتم دسامبر ۱۹۴۱ به تصرف نیروهای ژاپنی درآمد که این تصرف دو سال و نیم به درازا کشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۲۰:۵۶
محمد جلیلی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۷
محمد جلیلی

کشتی مین روب روسی الکساندریت برای پیدا کردن محل مینهای دریای و تخریب آنها و برای باز کردن مسیر بی خطری جهت حرکت کشتی های جنگی و باری در دریاها می باشد و در سال 2012 میلادی اولین سری از این نمونه کشتی ها تحویل نیرودریای ناوگان نیروی دریایی شمال و ناوگان نیروی دریایی بالتیک روسیه گردیده است.

کشتی مین روب الکساندریت یکی از بزگترین کشتی های است که بدنه آن از مواد مصنوعی کاپوزیت با تکنولوژی ساخت بدنه در قالبهای خلائی طراحی و ساخته گردیده است برای این منظور کارشناسان روس مجبور به تهیه و ساخت لوازم مونتاژ جدید و هم چنین خط تولید پیشرفته و برای ساخت و تولید بدنه کشتی های از جنس فایبرگلاس با تکنولوژی نوین گردیدند.
 کارخانه ساخت کشتی الکساندریت که در شهر بندری سنت پترزبورگ روسیه واقع است یکی از معدود کارخانه های در جهان است که می تواند بدنه کشتی ها را از جنس فایبر گلاس و با استفاده از روش خلائی تا طول 80 متر طراحی و تولید کند.

استفاده از مواد کامپوزیتی فایبر گلاس در ساختار بدنه این کشتی بیشتر بدین علت است که این مواد اثرات "غیر مغناطیسی" بالاتری  نسبت به پوسته فولادی بدنه کشتی ها دارند و همچنین به کشتی اجازه میدهد تا بتواند انفجار مین ها را در نزدیکی خود تحمل کند  که باعث بقای عمر بیشتر این کشتی ها در دریاها می شود و زمانی که در جستجوی مینها می باشد فراهم کنند و عمر کارکرد بدنه کشتی های ساخته شده از مواد کامپوزیتی  نسبت به بدنه ساخته شده از ورقهای فولادی هم بیشتر می باشد.سری کشتی ها مین روب پروژه 12700 به عنوان شکارچی مین ها قادر به کشف ، طبقه بندی و تخریب مینهای دریایی در آبهای کم عمق و همچنی آبهای عمیق دریاها می باشند در کشتی مین روب الکساندریت سیستم پیشرفته سوناراکوستیکی با فرکانس و رزولیشن بالا نصب گردیده است همچنین در این کشتی سیستمهای ویدئویی و ابزارهای منفجر کننده مین های دریای وجود دارد که میتواند مین ها را کشف و آنها را از راه دور منفجر کنند کشتی مین روب الکساندریت مجهز به زیردریای روبوت می باشد که مین های کار گذاشته و خوابیده در کف دریا را از راه دور شناسائی و تخریب می کند و هدایت این روبوت از داخل کشتی توسط اپراتور صورت میگیرد ضمنا" در کشتی سیستمهای تخریب سنتی مینهای سطحی و زیر آبی هم نصب گردیده است.

کشتی مین روب الکساندریت در دریا بسیار مانور پذیر می باشد که این مانور پذیری به علت بدنه سبک کشتی و سیستمهای نصب شده در فرمان حرکت کشتی می باشند در این کشتی اسباب و اساس آسایش کارکنان کشتی به نحو بالای طراحی و نصب گردیده است.

از طراحی و ساخت بدنه کشتی مین روب الکساندریت برای مقاصد دیگری مانند ساخت و مونتاژ کشتی گشت دریایی، کشتی نجات دریایی ، کشتی راکت انداز و موارد دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.
دولت روسیه در نظر دارد از سال 2013 میلادی تعداد زیادی از این نوع کشتی را برای ناوگانهای نیروی دریایی روسیه ساخته و مونتاژ کند.
کشتی مین روب الکساندریت توانائی مقابل با اموج دریا را تا شدت 5 درجه را دارد.

مشخصات کشتی مین روب روسی الکساندریت به شرح زیر می باشد:
وزن خالی(تن ): 700-800
طول (متر): 62 м
عرض (متر): 10,2
آب خور(متر): - 2,68
ارتفاع (متر): 8.5
حداکثر سرعت (گره دریایی): 15
برد مفید(میل دریایی):با سرعت 10 گره دریایی 1500 میل دریایی
قدرت و توان کشتی(اسب بخار) : دو عدد موتور دیزل 1 х 2500 و دوعدد موتور برق دیزل به قدرت 315 کیلووات
تعداد خدمه(نفر): 41
جنگ افزارهای کشتی به شرح زیر می باشند:
سلاح های موجود: راکت 140 میلی متری МС-227   دو قبضه
 راکت زمین به هوای "ایگلا " (سام 18):چهار قبضه
توپ اتوماتАК-306 : دو قبضه با 1500 گلوله ذخیره
کشتی توانایی مین گذاری مینهای نمونهUDM,UDM-2,UDM-500,MTPK-1  ,MTPK-2,MP-1,MP-2 را دارد.

مترجم:دکتر حمید فرامزپور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۰
محمد جلیلی